Schoenenwinkels bestaan al honderden jaren. Door de toename aan online webwinkels, zoals Zalando en Wehkamp, ondervindt de schoenenindustrie hevige concurrentie. Steeds meer winkels proberen zich te onderscheiden. De meeste winkels kiezen voor een lage prijs. Het gevolg hiervan is dat andere winkels hun schoenen nog goedkoper aanbieden.

old-shoe

Met relatiegeschenken kan een winkel zich op een relatief voordelige manier onderscheiden van de internet giganten. Relatiegeschenken versterken de naamsbekendheid en creëren onderscheid. Dat onderscheid is zo ontzettend belangrijk. De winkelstraat raakt overvol. Dit is geen nieuw probleem. Honderden jaren geleden waren er ook meerdere aanbieders in een dorp aanwezig. Hoe zijn zij met dit probleem omgegaan? Een oplossing? Het is een gegeven dat ambachtswinkels, zoals schoenenwinkels, vroeger een presentje meegaven aan hun klanten. Denk aan een plakje worst bij de slager en een bolletje bij de bakker. Relatiegeschenken werken op dezelfde manier. Relatiegeschenken zorgen er op een (on)bewuste manier voor dat jouw merk of kledingwinkel dieper het bewustzijn van de mens penetreert.

De kracht van een relatiegeschenk is dat zij nooit wordt weggegooid, mits je je verdiept in je doelgroep, en dat de directe omgeving van jouw doelgroep ook bekend wordt met jouw product of winkel. Maak enigszins gebruik van de online wereld door kerstballen online te bestellen. Elke schoenenwinkel versiert zijn winkel met kerstversieringen. Maar wie geeft er ook daadwerkelijk een kerstartikel weg? Niemand! Kerstballen is een origineel idee. Een origineel idee tegen een voordelige prijs!

 

Tags: COMMENTS

Laat een reactie achter