lush handmade cosmetics

 

Ik kom er niet omheen nog een artikel over Lush te posten. Zonder veel advertenties en andere marketing acties zijn ze heel erg bekend geworden – terwijl ze best wel duur zijn en veel concurrentie hebben. Wat maakt dus het verschil? Wat is het geheim van hun succes?

Ik denk wat de meiden vooral lokt is dat ze enorm veel keuze hebben. Van zepen, douchegels, massagebars en body butters tot shampoos, parfums en lippenbalsems verkoopt Lush eigenlijk alles wat je voor mooie huid en haren nodig hebt. Verder zitten alle artikelen in een leuk doosje of hebben een heel schattig vorm. Het is dus niet alleen een gewone beautyartikel maar ook decoratie voor je kamer of de badkamer. Ook de geur van de Lush producten is uniek. Ze ruiken allemaal heel echt lekker! Ik heb net vandaag een leuke Lush artikel op www.sweetbeautylicious.nl gelezen! Zij heeft een Lush massagebar uitgetest en in haar artikel schrijft zij over haar ervaringen met dit product.

Omdat Lush best weinig winkels in Nederland heeft, is het voor hen belangrijk online goed bereikbaar te zijn. Op www.lush.nl is het voor iedereen die geen Lush shop in de buurt heeft mogelijk alle producten online te bekijken en dan makkelijk te bestellen. Bovendien zie je onder elk product nog beoordelingen van mensen die dit artikel al hebben gebruikt. Je krijgt dus nog leuke tips voor het gebruik en ziet of andere users er tevreden over zijn.

Ook wordt het sociale bewustzijn van de consumenten groter. Om deze reden wordt het voor klanten steeds belangrijker te weten dat hun beauty producten geproduceerd zijn zonder dierproeven en palmolie, en dat ze milieuvriendelijk verpakt en verstuurd worden. Lush legt heel veel nadruk op al deze dingen.

Dit is waarom Lush zich onderscheid van hun concurrenten: de combinatie van alle eerder genoemde dingen. Ze verkopen luxe beauty producten die niet alleen lekker ruiken maar ook decoratief zijn. Verder zijn alle producten online beschikbaar. Maar “het geheim van hun succes” is volgens mij dat alle producten handgemaakt zijn, zonder dierproeven en palmolie en milieuvriendelijk verpakt worden. Als je dit weet betaal je ook graag twee euro meer voor een zeep, toch?

Dus, sustainability pays off!

Bron afbeelding http://www.flickr.com/photos/asimpledarksquid/326892695/

Tags: COMMENTS

Laat een reactie achter